Stort frågetecken ?


Ja den stora frågan är vad får man skriva egentligen i sin blogg, dagböcker, på internet mm.

I stort sätt får man skriva vad man vill! Sålänge man inte kränker en folkgrupp, individ, orginationer mm. För då hänger du inte ut dem. Sen om personerna som läser det tolkar och analyserar och har sina funderingar och har förslag på vad man menar spelar inte så himla stor roll. För jag har lagen på min sida.

Sen är det inte alltid lämpligt att skriva vissa saker (Jag uppmanar inte folk att hänga ut saker nu för det är fel! Men ibland måste man få skriva av sig och sanningen kommer alltid fram tillslut.).
Hela ens liv stöter man på personer, texter, filmer ja vem vet vad? Hur ska man klara av vissa kriser egentligen? Jo genom att ha personer i sin närhet som stannar upp en och säger "Du, nu gör du det här lite tokigt varför gör du så?" stör du dig på en persons beteénde? Låt den veta det säg nått i stil med "Du, jag vill bara säga det här men jag stör mig på när du alltid te.x tar sista kakan".

Då ger du personen du stör dig på eller som gör saker lite tokigt en helt ärlig chans att förbättra sig och rätta till. Alla är värda en andra chans efter en förändring anser iallafall jag! Personligen ger jag alltid folk andra chanser för jag vet att alla kan förbättra sig och ibland får man acceptera att personen svär hela tiden eller att den tar sista kakan för det gör inte personen till en sämre person. Din väns handlingar är inte din vän men det påverkar. Man kan inte ändra på sina vänner och ännu mindre gå in med inställningen "leta fel!".

Nu blev det lite för pedagogiskt känner jag och jag borde sova!

Kommentarer
Postat av: Julia

Bra inlägg!

2010-02-05 @ 15:08:27
URL: http://jullanbullans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (anonyma kommentarer rensas bort automatiskt):
Kom ihåg mig?

E-postadress (krav):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0